Lapas

otrdiena, 2015. gada 27. oktobris

Rail Baltica II

Pēc jaunākās (pagaidām vēl neoficiālās) informācijas Rail Baltica II tiks izbūvēts ceļa Baldone-Iecava tuvumā, atzars uz lidostu sāksies jau aiz Misas upes. Tādējādi ietekme uz Misas laukiem būs iespējami mazākā.

Faktiski apzināti vai neapzināti no projektētāju puses ir pilnībā ir ņemts vērā neatkarīgais iesniegums, kas tika sagatavots pagājušā gada rudenī un kuru parakstīja vairāki desmiti Misas lauku iedzīvotāju.

Atceroties priekšlikumu iesnieguma saturu -

Par Rail Baltica II ietekmes uz vidi mazināšanu Sarmu ciematā

Vēlamies informēt, ka kopumā pilnībā atbalstam Rail Baltica II (turpmāk RB) projektu un uzskatam to par svarīgu investīciju Latvijas valsts attīstībā. Lai saskaņotu RB un vietējo iedzīvotāju intereses, tai skaitā, lai maksimāli samazinātu negatīvo ietekmi uz vidi, mēs piedāvājam zemāk aprakstītu izmaiņu risinājumu RB projektā Sarmu ciemata tuvumā, kur galvenās apdzīvotās vietas ir DKS „Misas lauki” un DKS „Sarmas lauki” apsaimniekotās teritorijas.

Kategoriski esam pret RB trases B alternatīvu jeb sarkano variantu Sarmu rietumu puses tuvumā, jo tas būtu nedabīgs šķērslis ceļā, kas savieno Sarmas ar valsts galveno autoceļu A7 un pārējo valsts teritoriju. A7 ir galvenais un īsākais ceļš pa kuru uz Sarmu ciematu nokļūst lielākā daļa iedzīvotāju, tāpat tas ir galvenais valsts operatīvo dienestu piekļūšanas ceļš, galvenais ciemata apgādes ceļš. Mežu posmā no Sarmām uz A7 apdzīvo vairākas meža dzīvnieku sugas, tai skaitā stirnas, kuras dodoties uz darbu redzam gandrīz katru rītu, nav pieļaujama viņu mājvietu izpostīšana, būtu liels zaudējums, iznīcinot šādu savvaļas dabas ainavu. Ņemot vērā, ka celtniecība ilgs vairākus gadus, tā radītu nopietnas neērtības iedzīvotāju ikdienas gaitās, jo būtu jāmeklē apvedceļi, lai nokļūtu uz valsts galvenā autoceļa.

Mēs, Sarmu iedzīvotāji, nevēlamies nekādas izmaiņas apkārtējā dabas ainavā, vēlamies saglabāt esošo situāciju vides un ekoloģijas jomā. Tādēļ piedāvājam Sarmu apkārtnē pamattrasi būvēt pēc iespējas tuvāk ceļam Baldone – Iecava, bet atzaru uz lidostu sākt pamattrasē aiz Misas upes. Būvējot trasi blakus jau esošajam autoceļam Baldone – Iecava, kas jau ir kā nedabiska apvidu sadalošā līnija, tā joprojām būtu viena sadalošā līnija, nevis divas gadījumā, kad dzelzceļš būtu nost no ceļa tuvāk Sarmu ciematam. Būvējot atzaru uz lidostu jau aiz Misas upes un nevirzot to starp DKS „Misas lauki” un DKS „Sarmas lauki”, tādējādi pretdabiski sadalot Sarmu ciematu divās daļās un izjaucot dabas ainavu, kā arī radot neērtības vietējiem iedzīvotājiem, projektā tiktu ietaupīti vairāki miljoni eiro, jo divu dzelzceļa tiltu vietā pāri Misas upei būtu jābūvē tikai viens. Tāpat šī brīža variantā lidostas atzara A7 šķērsojums ir ~4 km garš, tādēļ, ka starp autoceļu un dzelzceļa trasi ir ļoti šaurs leņķis, uzsākot atzaru jau aiz Misas upes, leņķis būtu platāks, līdz ar to šķērsojuma vieta (tilts vai tunelis) būtu daudz īsāks, kas dotu vēl papildus ievērojamu līdzekļu ekonomiju.
 
 
Drīzumā gaidāma nākamā publiskā apspriešana par RBII projektu Baldones novadā.

Tēmas turpinājums:
http://misaslauki.blogspot.com/2015/12/rail-baltica-ii3.html

 

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana