Lapas

trešdiena, 2016. gada 23. novembris

Izskalojumi virs caurtekām

Ceļu seguma labošanas darbu laikā tika atklāti trīs izskalojumi virs caurtekām. Kā tie radušies?
Mūsu grāvju caurtekas sastāv no vairāku posmu betona caurulēm, šīs betona caurules nav savstarpēji sastiprinātas. Vibrācijas, ko rada satiksme, kā arī dabas apstākļu ietekmē ar laiku zem ceļa seguma esošās caurules izkustās, kā rezultātā starp tām veidojas spraugas, caur kurām caurtekā ieplūst ceļa smiltis. Pamazām veidojas gaisa kabatas, kuras sakrītot noteiktiem apstākļiem (slapjums, vibrācija) iebrūk. Šāda situācija ir ļoti bīstama, jo var izraisīt gan satiksmes negadījumu, gan caurtekas aizdambēšanos. Misas lauku teritorijā ir divas kritiskās caurtekas uz maģistrālā grāvja, kuru aizdambēšanās var izraisīt arī noteiktas teritorijas applūšanu.
Darbu gaitā atklātās gaisa kabatas tika aizpildītas ar liela izmēra akmeņiem un šķembām.

Situācija ar zemāk attēloto izskalojumu(ceturtais), kas atklāts jau nākamajā dienā pēc ceļu labošanas darbiem, kad tehnika jau bija prom -

23.11.2016. dienas vidū no iedzīvotāja saņemta telefoniska informāciju, ka iebrucis galvenais ceļš virs maģistrālā grāvja caurtekas. Vienojamies, ka tiks veikti pasākumi, lai brīdinātu autobraucējus, par izveidojušos bedri, patstāvīgi novērst bojājumus iespēju neesot.

Ierodoties Misas laukos tiek apsekota notikuma vieta.
Konstatēts, ka
- caurteka nav aizdambējusies, tātad gaisa kabata ir veidojusies ilgstošā laika posmā un smiltis ir aizskalotas, applūšanas riska nav, ūdens caurplūst brīvi,
- caurulei redzamu bojājumu nav, tikai sprauga savienojuma vietā,
- šķembu un tehnikas uz vietas operatīvam un vienkāršam risinājumam nav,
- bedres dziļums 1,35m.

Risinājums-
Situācija atrisināta Misas lauku teritorijā operatīvi sameklējot un savācot lielāka izmēra akmeņus, betona un šīfera gabalus, visu kas novērstu vai samazinātu smilšu aizplūšanu. Pēc bedres aizpildīšanas izlīdzinātas šķembas.

Ikvienam biedram vai iedzīvotājam jāapzinās, ka šāda situācija var izveidoties. Pamanot šādus bīstamus ceļa bojājumus jārīkojas līdzīgi pēc iepriekš aprakstītā - citu brīdināšana, bojājuma novēršana.

BŪSIM UZMANĪGI UN VĒRĪGI!

Priekšlikumi...
Caurteku nomaiņa pret mūsdienu plastmasas viengabala caurtekām? Protams, labs risinājums, bet izmaksas arī lielas.



Iegruvušais izskalojums. Tilpums aptuveni 0,5m3

Tieši virs maģistrālā grāvja caurtekas

Improvizētās brīdinājuma zīmes

Akmeņi, šīferi pie pamestas puķu dobes ceļa malā. Arī noderēja izskalojuma aizpildīšanai

Biedri iesaistās bojājuma novēršanā

Bojājums pagaidām novērsts. Jākontrolē situācija

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru